[1] آقازاده، هاشم؛ رحیمی جونقانی، زهره؛ بلوچی، حسین؛ (۱۳۹۹). تبیین عملکرد صادراتی با تعهد صادرات. کاوشهای مدیریت بازرگانی. ۲۳ (۳۰). ۸۵-۱۱۴.
[2] بشیر خداپرستی، رامین؛ پیروزی باری، مهدی؛ باقری قره بلاغ، هوشمند؛ (1399). واکاوی عوامل و استراتژیهای انعطافپذیری بر عملکرد صادراتی و مزیت رقابتی شرکتهای صنعتی. فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی. ۱۱(۴۳). ۱۵۵-۱۶۹.
[3] حبیبی، آرش. و عدن ور، مریم. (1396). مدل یابی معادلات ساختاری و تحلیل عاملی (آموزش کاربردی نرمافزار.(LISREL چاپ اول، تهران: سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی.
[4] حیدرزاده، کامبیز. و نایب زاده، شهناز. (2009). ارزیابی تأثیر بازار گرایی توسعه یافته (EMO) بر عملکرد کسب و کار شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار و ارائه چارچوب کاربردی. آینده پژوهی مدیریت، 20 (شماره 1 (پیاپی 80)، 13-39.
[5] دعایی، حبیب اله. و حسینی نژاد، زهرا. (1387). نقش راهکار آمیخته بازاریابی در عملکرد صادراتی بنگاهها (با تاکید بر آمیخته محصول). بررسیهای بازرگانی، (32)، 31-42.
[6] ده یادگاری، سعید و همکاران (1384). بررسی رابطه بین ابعاد مزیت رقابتی و عملکرد صادراتی شرکتهای ایرانی صادرکنندۀ سنگ تزیینی. فصلنامه پژوهش نامه بازرگانی، شماره 37.
[7] دیواندری،علی، نیکوکار، غلامجسین، نهاوندیان، محمد، آقازاده، هاشم. (2008). بازارگرایی و عملکرد کسب و کار در ایران. مدیریت بازرگانی، 1(1). ۳۹-۵۴.
[8] کردنائیج، اسداله، انوری رستمی، علی اصغر، ده یادگاری، سعید.( ۱۳۸۴). بررسی رابطه بین ابعاد مزیت رقابتی و عملکرد صادراتی شرکتهای ایرانی صادر کننده سنگهای تزیینی. پژوهشنامه بازرگانی. ۱۰ (۳۷). ۱۳۳-۱۵۲.
[9] کرمی، امیرهوشنگ؛ حجازی، سیدرضا؛ خادم وطنی، عسگر؛ سجادی، سید مجتبی؛ (۱۳۹۹). شناسایی عوامل مؤثر بر بهرهبرداری از فرصتهای کارآفرینانه بینالمللی برای کسب و کارهای تامین انرژی (مورد مطالعه: شرکت ملی گاز ایران). مدیریت فردا. ۱۴ (۶۴). ۹۳-۱۰۶.
[10] عزیزی، شهریار؛ مکی زاده، وحید؛ جمالیه بسطامی، بهتاش؛ (۱۳۹۰). مدل عملکرد صادراتی با رویکرد توانمندیهای بازاریابی در صنعت نرمافزار. مجله مدیریت تکنولوژی اطلاعات. ۱۸ (۶). ۴۵-۶۲.
[11] شجاعی، محترم. و آطاهریان، رحیم. (2014). تأثیر عوامل داخلی شرکت بر عملکرد صادراتی (مطالعۀ موردی: شرکتهای صادرکنندة پسته در تهران). فصلنامه علمی-پژوهشی مدیریت بازرگانی، 6(4)، 791-807.
[12] مالهوترا، نارشکی. (1393). تحقیقات بازاریابی. چاپ دوم، مترجمان: بهار تیمورپور، کامبیز حیدرزاده، تهران: موسسه کتاب مهربان نشر.
[13] منصوریان، یزدان. (1393). روش تحقیق در علم اطلاعات و دانش شناسى. چاپ اول، تهران: سمت.
[14] میرزایی، حمیدرضا. (1388). روش تحقیق. چاپ اول، مشهد: شایستهگستر.
[15] وظیفه دوست، حسین و زرین نگار، ندا. (۱۳۸۷). اثرات واسطهای برنامههای توسعه صادرات EPT بر عملکرد صادرات شرکتها FEP، سومین کنفرانس بینالمللی مدیریت بازاریابی، تهران.
[16] Cadogan, J. W., Cui, C. C., & Li, E. K. Y. “Export market‐oriented behavior and export performance”. International marketing review, 2003.
[17] Changqi, W., & Cheng, L. K. “The Determinants of Export Performance of China’s Township-Village Enterprise”. Revised Version, 1999.
[18] Cortes, B. S. “Competition and Export Performance in Japan. International Journal of Economic Policy Studies”, 1(1), 2006, 71-82.
[19] Deshpande, R., John U. Farley, & F E Jr. Webster, “Corporate Cutting, Customer Orientation and Innovativeness”, Journal of Marketing, 57(1), 1993, 23.
[20] Freeman, J. M. “Factors contributing to successful export performance of regional and metropolitan SME exporters”, 2009.
[21] Katsikeas, Constantine S. et.al “Firm-Level Export Performance Assessment: Review, Evaluation, and Development”. Journal of the Academy of Marketing Science. Vol. 28. 2000, pp. 493.
[22] Katsikeas, C., & Leonidou, L., & Morgan, N. “Firm-level export performance assessment: review, evaluation and development”. Journal of the Academy of Marketing Science, 2000, 28(4): pp. 493-511.
[23] Kohli, Ajay K., Bernard J. Jaworski, & A. Kumar. “Market: A Measure of Market Orientation”. Journal of Marketing Research, 1993, 30(4), 77,467.
[24] Njeru, W. G. “Market orientation, marketing practices, firm characteristics, external environment and performance of tour firms in Kenya”. Unpublished PhD Thesis, University of Nairobi, 2013.
[25] Rose, G. M., & Shoham, A. “Export performance and market orientation: establishing an empirical link”. Journal of Business Research, 55(3), 2002, pp. 217-225.
[26] Rundh Bo. International Marketing Behavior amongst Exporting Firms. European Journal of Marketing.Vol. 41. No. 1/2. 2007, pp. 181-198.
[27] Torres Ortega, R. “From market orientation to orientation towards international markets (OIM) of born global firms evaluating the impact of OIM on born global firms' performance”. Universitat Autònoma de Barcelona, 2015.
[28] Van Dijk, M. “The determinants of export performance in developing countries: The case of Indonesian manufacturing”. Eindhoven Centre for Innovation Studies Working Paper, 2002, 2(01).